Kancelářská židle jako pracovní pomůcka i cvičební nástroj

Ačkoliv se to většině pracujících manuálně nemusí zdát, ale i práce v teplé kanceláři přináší svá negativa. Sedavé zaměstnání se podepisuje na zdraví člověka a výrazně zkracuje život, pokud se člověk pravidelně nevěnuje sportovním/pohybovým aktivitám.

Následky strnulé polohy u počítače lze zmírnit díky pravidelnému cvičení, které se doporučuje u sedavého zaměstnání provádět co jednu až dvě hodiny po dobu 10 až 15 minut. V tomto případě pomůže jako nástroj i kvalitní kancelářská židle. Některé cviky se provádějí ve stoje a jiné v sedu. Pokud se vám zdá cvičení 15 minut dlouho, lze cvičit 5 až 7 minut každou hodinu. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Svaly těla se stanou pružnější a mnoho pracujících dokonce uvádí i úbytek váhy.

Jak cviky provádět?

Na kancelářské protahování celého těla existuje mnoho návodů. Najít je můžete na internetu anebo Yutube, kde mimo popisku celý cvik uvidíte, což je pro vás jako inspirace mnohem lepší. Mimo cvičení se skutečně vyplatí investovat také do kvalitní židle k počítači, kterou lze považovat za prevenci proti pozdějším bolestem zad.

Kancelářská jóga

V podstatě nejde o žádné speciální cvičení, kde se člověk neobejde bez trenéra, ale o protahovací cviky, které běžně najdete u jógy a protahovacích cviků po cvičení. Ne každý je ve cvičení zběhlý a hned ho napadnou samo o sobě různé cviky. S tím vám mohou pomoci i různé aplikace do mobilního telefonu – určeny jsou jak na jógu, tak strečink. Vybírat lze z pestré škály cviků. Pro vás bude nejlepší nabídka cviků ve stoje a v sedu.

Jsou potřeba pomůcky?

Cvičební pomůcky potřebovat nebudete. Stačí vám kancelářská židle a kousek místa, kde můžete provádět jednoduché cviky ve stoje. Jestliže však máte rozumného šéfa, klidně si do kanceláře pořiďte podložku na jógu, fitness míč či masážní pěnový válec.